branded content

Als productiehuis gespecialiseerd in videomarketing werken we frequent samen met marketing- en communicatiebureaus die hun concepten willen vertalen in het perfecte beeldverhaal. Een van die samenwerkingen leidde tot een minireeks van drie afleveringen branded content voor BNP Paribas Fortis. Visueel sterke verhalen met de mens centraal: lees en kijk mee.

Meer dan tennis

Als sponsor van gevestigd, maar vooral ook jong en opkomend tennistalent, wil grootbank BNP Paribas Fortis aantonen dat de tennissport niet alleen weggelegd is voor de rich & happy few. En vooral dat tennis over de kracht beschikt om mensen dichter bij elkaar te brengen.

Met dat idee trok BNP Paribas Fortis richting de marketeers. Op zoek naar het agency dat hen een op het lijf geschreven branded content campagne kon voorstellen. De winnende pitch? Compagnon de Route, een videoreeks over jonge tennissers die al voor extra-sportieve uitdagingen hebben gestaan in het leven. En die op de moeilijkste momenten konden rekenen op een heel speciaal iemand.

Vertrouwen winnen

Meteen na de toewijzing van de opdracht kregen we de goedkeuring om aan de slag te gaan met drie afleveringen van elk om en bij de drie minuten.

Ons preproductieteam startte met de zoektocht naar de verschillende hoofdrolspelers. Mensen met sterke verhalen, diverse achtergronden en natuurlijk ook een geliefde compagnon de route. Gezien de emotionele insteek van deze branded content was het dus ook belangrijk voor ons team om een goede vertrouwensband op te bouwen met de verschillende betrokken partijen.

Van zodra iedereen mee was met ons verhaal, konden we van start gaan met de art direction en het inplannen van de locatiebezoeken. Zo was het voor ons heel belangrijk dat we de belangrijkste plekjes voor de hoofdrolspelers in beeld konden brengen: hun tennisclub, plaatsen die hen inspireren en vooral ook hun eigen thuis. Om zo toe te werken naar het hoogtepunt: de ontmoeting met hun compagnon de route.

Sterke driehoek

Dankzij een hechte, open minded samenwerking tussen klant, agency en onze Limelighters hebben we drie visueel en inhoudelijk sterke verhalen op de wereld kunnen brengen, waarbij we telkens trouw bleven aan het concept. De masterafleveringen toverden we achteraf ook om tot aangepaste formaten voor hun social mediakanalen.

Branded content van pitch tot pitch perfect? Kom met ons brainstormen!

Binnen dit traject zijn we quasi vanaf dag één aanwezig en actief geweest. In die rol van aangever én uitvoerder voelen we ons helemaal in onze sas. En dat leidt tot zeer mooie samenwerkingen en nog mooiere eindresultaten.

Wens je zelf ook de grenzen van branded content te verkennen met ons? Neem dan zeker contact met ons op. We’re ready to ace it for you 😉