Melissa nmg

We zetten al heel wat bedrijven in de spotlights met onze video’s. Maar wie zijn de gezichten achter die bedrijven? Vandaag richten we onze spotlight op Melissa Van Roosbroeck, ambitieuze Campaign & Performance Director bij nmg.

Melissa on the job

Melissa: “Nmg is een strategische groeipartner die ondernemers begeleidt in hun succesverhaal. Dat doen we enerzijds via strategie en coaching op de werkvloer, anderzijds door hen te ontzorgen in hun marketingbehoeften, en dat op alle vlakken van marketing.”

“Binnen dat verhaal ben ik als Campaign & Performance Director verantwoordelijk voor twee diensten: enerzijds de campagnedienst die zich bezighoudt met alles wat met campagnestrategie en -voering komt kijken, anderzijds de dienst performance waaronder data-analyse, optimalisatie en opvolging vallen.”

“Ik ben zelf ondertussen meer dan twee jaar hier en heb gezien hoe ons bedrijf in die tijd is geëvolueerd en hoe we onze aanpak verder wisten scherp te stellen. We proberen echt met een voet in het bedrijf van onze klanten te staan en zo tot de kern van de zaak te komen.”

“Video is daarbij een heel dankbare manier om de ambities van onze klanten mee te verwezenlijken. Dat vertel ik niet alleen tegen klanten, maar geloof ik uiteraard ook zelf (lacht). Met video kan je een complex verhaal of een brede boodschap in enkele seconden of minuten verhelderen. En we weten allemaal dat in het huidige online landschap video een van de formats is die op het meeste engagement kan rekenen. Dat is op het vlak van marketing uiteraard een heel interessant gegeven.”

“Ik geloof dan ook dat de rol van video nog lang niet is uitgespeeld. Integendeel. De toekomst van marketing is volgens mij hard gericht op content, en daar maakt video zeker deel van uit. Net zoals Artificial Intelligence, waarvan ik overtuigd ben dat het een belangrijke schakel gaat zijn om nog betere en gerichtere content te creëren. Niet dat ik denk dat we als marketeer moeten vrezen voor onze job, eerder dat we AI kunnen gebruiken als een ondersteunende tool. Bij nmg zien we het potentieel er zeker van in en experimenteren we er al volop mee.”

Melissa on the side

“Na een drukke werkdag hou ik ervan om te gamen, zowel op console als pc. Daarnaast ben ik een groot filmliefhebber en nestel ik me al eens graag in de zetel – met mijn kat Sushi – voor een filmavondje. Een van mijn favoriete films is Interstellar. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor het universum en astronomie, en in een ander leven zou ik geen marketeer maar astronoom zijn. En daarnaast is die film ook cinematografisch gewoon prachtig in beeld gebracht. Video, het doet wat met een mens (lacht).”

Wervingsvideo hielp aantal medewerkers verdubbelen

“We schakelden Limelight in voor verschillende videoprojecten voor zowel onze klanten als voor onszelf. Afgelopen jaar lieten we een wervingsvideo door hen maken, die ons in 2022 bijna hielp verdubbelen qua aantal medewerkers. Er zijn sollicitanten die effectief zeiden dat de video hen overtuigden om te solliciteren. Het bewijs dat video het verschil kan maken.”

 

Wil jij ook het verschil maken met video? Contacteer ons dan meteen en we bekijken samen wat we voor jou kunnen betekenen. Of vraag een offerte aan en krijg een idee van het kostenplaatje.