Ook in het begin van 2021 worden nog veel beurzen en conferenties afgelast, helaas. Want ja, zo’n events creëren veel awareness bij je prospecten en klanten. Toch op de radar blijven? Wij helpen je met the next best thing: een professionele online conferentie organiseren.

Data Talks: online conferentie met meer dan 100 ‘aanwezigen’

Eind vorig jaar schakelde de scale-up cumul.io onze hulp in voor hun online event Data Talks. Een event dat doorging in 2 digitale conference rooms en bestond uit keynotes, voorstellingen en andere interessante content. Allemaal op veilige afstand, zelfs over landgrenzen heen.

We namen een aantal keynotes op voorhand op (in onze studio). Sommige presentaties gingen live door, andere sprekers bezorgden ons op voorhand een video van zichzelf. Wij monteerden alles vlekkeloos op het moment zelf, voorzagen intro’s en outro’s, naambalkjes bij elke spreker, animaties en interactiemomenten via bijvoorbeeld polls of ‘vragen stellen’.

 

De voordelen

Oké, een digitale conferentie is anders dan eentje in het echt. Maar er zijn ook best wat voordelen verbonden aan het online alternatief:

  • Goedkoper: locatie, catering, personeel, infrastructuur, materialen… Bij een fysieke beurs komt veel meer kijken, en dat merk je ook aan het prijskaartje.
  • Internationaler: internationale experten aan het woord laten? Het kan online veel gemakkelijker. Zij dienen minder tijd vrij te maken in hun agenda, en jij hoeft geen hoge reiskosten te betalen.
  • Flexibeler: een online conferentie bijwonen vraagt veel minder moeite van je deelnemers. En kan iemand niet deelnemen op de dag zelf? Je kan de opnames of bepaalde keynotes nadien beschikbaar stellen aan wie zich inschrijft.

 

Wat wij voor je fixen

Oké, een online beurs, allemaal goed en wel. Maar hoe begin je eraan? Wij helpen je met:

  • Het online platform: wij werken met verschillende platforms om online events te hosten. Van kleinschalig met enkele deelnemers tot massa-events.
  • Apparatuur: van alle nodige technologie en camera’s tot microfoontjes en belichting. Opnames gebeuren op een locatie naar keuze of gaan door in onze studio.
  • Animaties en beeldredactie: intro’s en outro’s voor elke keynote of naambalkjes bij je sprekers. Je presentaties probleemloos tonen aan de aanwezigen. Helder beeld en goed geluid. Wij voorzien het allemaal.
  • Interactietools: polls, chatbox, ‘hand opsteken’, een deelnemer aan het woord laten… Jij vraagt, wij draaien.
  • Data exporteren: hoeveel aanwezigen waren er? Bleven ze het hele event aanwezig of wanneer vielen ze uit? Welke delen werden het meest bekeken of zorgden voor de meeste interactie? Wij kunnen je heel wat relevante data bezorgen. Interessant voor je sales- en marketingafdeling!
  • Live bijstand en ondersteuning tijdens het volledige event.

 

Online conferentie organiseren? Start nu!

Laat het beurzenseizoen niet aan je voorbij gaan en start nu met de voorbereidingen. Met onze hulp organiseer je een online conferentie sneller en gemakkelijker dan ooit tevoren. Contacteer ons nu voor meer informatie en we babbelen er graag eens over!

Het kostenplaatje kennen? We bezorgen je probleemloos een vrijblijvende offerte. Vraag ‘m hier aan.