contentplanning

Het geheim van een steengoede contentplanning? Een mix van inhoud en formats. Uiteraard hoort video hier ook bij. Hoe je dat het best aanpakt en hoe we het bij Limelight doen? Dat lees je hieronder.

Zo doen we het bij Limelight

Of je nu sollicitanten zoekt, de waarde van je bedrijf duidelijk wil maken of je product wil verkopen: video in je contentplanning verwerken werkt. Zeker als je Limelight hiervoor inschakelt. Wij denken met je mee van brainstorm tot rapportage. Zo gaan we te werk:

  1. We bepalen wie je doelgroep en wat je doel is: bewustwording of net een duidelijke call to action?
  2. Dan bepalen we wat de inhoud wordt van de content, waar je wil op inspelen.
  3. Samen denken we na over de vorm waarin je die content het best brengt: video, blogpost, podcast …
  4. We leggen het concept en de strategie vast.
  5. En dan tijd voor camera, geluid, actie! We blikken de nodige content in.
  6. Achteraf staan we je ook bij in de distributie en rapportage.

Het belangrijkste is dat de video’s in je contentplanning niet gewoon mooie beeldjes bevatten, maar dat je content maakt die bedoeld is voor je doelgroep en dat er een duidelijke strategie achter zit. Dat is wat opbrengt.

Tip: gezonde mix

Een goede contentplanning bestaat niet uit 1 enkel format. Het is belangrijk dat je een gezonde mix hebt van inhoud en vormen die de content tot bij je doelgroep brengt. Uiteraard zijn wij fan van een video-first-strategie, vooral omdat video het best geconsumeerde medium is dat er online bestaat. Maar er zijn ook verschillende zaken die beter passen in een podcast of blog. Denk maar aan SEO, dat past natuurlijk beter bij een online blogbericht.

Verschil tussen UGC en professionals

Ligt je contentplan en -strategie vast? Dan kan je voor het videogedeelte kiezen uit UGC (User Generated Content) – waarbij je werkt met materiaal dat jijzelf, je medewerkers of zelfs je klanten maken – en uit professioneel geshootte video’s.

Bij een fun videoformat zoals een TikTok-video met collega’s is het zeker oké om UGC te gebruiken. Maar hoe groter het commercieel belang, hoe belangrijker het is dat je het professioneel aanpakt. Wanneer er een klein event is op het werk en je stories wil posten om de sfeer duidelijk te maken, kan je dit gerust zelf doen. Wil je een product toelichten en verkopen? Dan schakel je best professionals is, want de commerciële waarde ligt hier hoog.

Video verwerken in je contentplanning?

Eén adres: bij de mannen en vrouwen van Limelight! Wij staan je bij in het volledige proces en zorgen voor meer dan enkel mooie beeldjes. Contacteer ons gerust voor meer info. Of vraag een offerte, dan weet je meteen hoeveel het kost.