Webserie OHL King Power

Limelight is gevestigd in hartje Hasselt, aka midden in Limburg. Maar dat wil niet zeggen dat we de internationale toer niet kunnen opgaan. Dat bewijst de webserie die we voor voetbalclub OH Leuven en hun Thaise eigenaar King Power maakten. Een straf verhaal over video’s die scoren tot in het verre Thailand.

Webserie met een hattrick

OHL- en Leicester City-eigenaar King Power lanceert elk seizoen het Fox Hunt Project waarbij ze jonge, beloftevolle voetballers uit Thailand een seizoen laten meedraaien bij een van hun twee voetbalclubs. Zo’n straf project willen ze natuurlijk tonen aan de wereld, dus mochten wij naar Vlaams-Brabant om het traject van 2 Thaise spelers te volgen. En daar maakten we een webserie van met 3 video’s vol verhaal. Een zuivere hattrick!

Wat hier vooral belangrijk was? De storytelling. Je wil natuurlijk graag weten hoe de jongens aarden in het verre, kleine België, of ze heimwee hebben, hoe hun training verloopt, hoe ze groeien … En dat hebben we mooi in beeld gebracht.

Eén-tweetje tot in Thailand

Het doel van deze webserie is om jonge Thaise voetbalspelers warm te maken om zich in te schrijven voor het Fox Hunt Project. Met andere woorden: ons doelpubliek zit in Thailand. Da’s dus een enorm grote internationale markt waarin we terechtkomen. En een nieuwe challenge, want we maakten video’s bij en rond een Belgische eersteklassevoetbalclub, interviewden in het Engels en lieten alles in het Thais ondertitelen.

Zo bereiken we dus heel wat mensen. Limelight goes international!

We tackelen elke uitdaging

Shooten voor zo’n internationaal doelpubliek voor een bekende klant bracht ook een paar uitdagingen met zich mee waar we zelf voor de eerste keer voorstonden. We moesten niet alleen de jongeren beter leren kennen en hen gewoon laten worden aan de camera’s, maar we moesten ook een enorme taalbarrière doorbreken. En dan uiteraard ook de goedkeuring van de club krijgen om in het prachtige stadion te kunnen filmen op de juiste momenten.

Gelukkig houden we bij Limelight wel van stevige challenges en konden we die meteen buitenspel zetten. Dat resulteerde in deze driedelige webserie met de titel InsideOut, waarin het verhaal van de jongens én de professionele omkadering vanuit de club centraal staan.

Leuk nieuwtje: 1 van de 2 spelers heeft nu een vast contract bij OH Leuven!

Scoren met storytelling in je video?

Storytelling is enorm belangrijk bij video. Het neemt de kijker helemaal mee in het verhaal. Je kan het op verschillende manieren toepassen in verschillende soorten video’s. Benieuwd hoe? Contacteer ons gerust, dan brainstormen we er samen over en gaan we recht op doel af.

Of bekijk op je gemak wat we al maakten en doe meteen inspiratie op.